Voedingstips voor rode linzen

Voedingstips voor rode linzen

 <a href=rode linzen dahl soep ” align=”left”>

Voedingstips voor rode linzen

Een portie rode linzen bevat ongeveer 172 calorieën. Het bevat 30 gram complexe koolhydraten, die de spieren en het zenuwstelsel van het lichaam van brandstof voorzien. Een kwart kopje gekookte rode linzen bevat ongeveer 1 gram vet en geen cholesterol. Deze bonen zijn ook glutenvrij. Deze peulvrucht is verkrijgbaar in de meeste supermarkten. Voor extra smaak kun je het mengen met ander voedsel, zoals spinazie of tomaten. En maak je geen zorgen – ze kunnen ook worden ingevroren!

Als je op zoek bent naar een gezond recept voor je gezin, dan zijn rode linzen een goede keuze. Je kunt ze combineren met een salade of koken in een pan. Je kunt ze ook als lekker bijgerecht gebruiken. Probeer ze eerst in melk te koken, omdat dit lectines neutraliseert. Het duurt een paar dagen voordat je resultaat ziet. Je kunt ze ook mengen met rozenwater of een paar eetlepels toevoegen aan veggieburgers.

In vergelijking met andere eiwitbronnen zijn rode linzen het goedkoopst en meest voedzaam. Ze bevatten geen verzadigd vet. Het vetgehalte is slechts 0,75 gram. U kunt echter andere eiwitrijke voedingsmiddelen aan uw dieet toevoegen als u de hoeveelheid vezels in uw dieet wilt verhogen. Als u diabetes heeft, wilt u misschien de hoeveelheid rode linzen in uw dieet verhogen. Ze zijn een zeer gezonde bron van eiwitten.

Klik hier voor meer informatie: valledelsole.nl

Comments are closed.