Het proces van chiptuning

Het proces van chiptuning

Wat zijn chip-afstemming en hoe stel je een auto af? Chip Tuning (ook bekend als ECU Tuning of Auto Tune) is een uiterst economische, efficiënte en even veilige methode voor het wijzigen van de prestaties van uw automotor. Chip Tuning omvat de vervanging of reparatie van de interne verbrandingsmotoren interne componenten zoals brandstofpomp, carburateur, uitlaatsysteem, cilinderkoppakkingen, nokkenlobs, carter, enz. Dit alles kan worden gedaan zonder verlies van vermogen of prestaties van uw motor. In feite kan het zelfs de prestaties van uw automotor in aanzienlijke mate verbeteren.

Er zijn drie methoden die worden gebruikt in chiptuning. De eerste staat bekend als injectie timing en lift. In deze werkwijze wordt een timinginrichting gebruikt die brandstof in de cilinder injecteert op een nauwkeurige timing om de luchtdruk aan te passen en het mengsel te ontbranden. Dit gebeurt met behulp van een computersoftware die de injectiestiming volgens de gemeten parameters bewaakt en verandert. Dit is een van de oudste methoden van motorchip tuning, maar wordt deze dagen nog steeds op grote schaal gebruikt.

Een andere methode van chiptuning staat bekend als lanceringscontrole. In deze methode stelt de computersoftware de programmeur toe om de ontstekingstiming, emissiecontrole, gasrespons en vele andere parameters tegelijkertijd aan te passen. Dit geeft een veel betere en stabiele lancering op het voertuig.

Het is ook veel zuiniger in vergelijking met de eerste methode.

De derde methode van elektronische motorafstemming is bekend als elektronische tuning. Deze methode maakt gebruik van een combinatie van mechanische en elektronische middelen om de prestaties van een auto-engine af te stemmen. Elektronische motorstuning gebruikt een reeks stappen om de prestaties van een auto te verfijnen. Sommige van de stappen die zijn opgenomen in het proces van elektronische motorafstemming zijn variabele klep timing, variabele transmissie, verstelbare uitlaatsystemen, instelbare EGR en mandje verlagen van veren, verstelbare luchtgids, verstelbare pk-kaart, verstelbare inactieve snelheid en vele andere dingen.

Een laatste manier van elektronische tuning is bekend als brandstofinjectie. In dit proces kan een chauffeur de hoeveelheid brandstofinjectie aanpassen die wordt gegeven aan de automotor. Als u meer brandstofinjectie aan uw auto wilt geven, moet u ook de grootte van de injectiepoorten aanpassen. Het is beter om een monteur te raadplegen om u te helpen bij het proces van brandstofinspuiting. Wanneer u dit doet, zorg er dan voor dat u hem of haar op de hoogte brengt over uw huidige brandstofinjectieopstelling, zodat het aanpassingsproces eenvoudiger zal zijn.

Hoewel chip-afstemming kan worden gedaan door een persoon alleen, is het beter voor een professional om het werk te doen, omdat er enkele stappen zijn bij het proces dat vrij moeilijk kan zijn voor een niet-technisch persoon. Bijvoorbeeld, de verwijdering en installatie van de Remap en de injectiepoortherinneringen, het verwijderen van de restrictieklepinstanties en de vervanging van de verbrandingskamervoeren vereist enige knowhow op deze items. Er zijn enkele sites die je stapsgewijs gidsen geven op chiptuning, maar het is altijd het beste om een professional te raadplegen als het gaat om deze dingen. Met deze gidsen kunt u eenvoudig uw eigen chiptuning uitvoeren zonder problemen.

Klik hier voor meer informatie https://www.chipperformance.nl/

Comments are closed.